Până la finalul depunerii mai sunt: 

ZILE
ORE
MINUTE
SECUNDE
identitate-program-poca-2
Această pagină web este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. „Municipiul Alba Iulia – Administrație inteligentă” este un proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, codul MySMIS 128599, codul SIPOCA 637. Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor paginii web.
logo-alba-iulia
Depune proiect

Pauza de joacă – Centru de activități în aer liber

Conținutul propunerii

Școala este instituția care organizează trăirea experienței de învățare și deschide ochii copilului către universul cunoașterii. Urmărind atingerea obiectivelor, școala informează și formează elevii ținând cont de anumite principii în procesul pedagogic, având în vedere o dezvoltare plurivalentă a elevilor. Dincolo de curricula științifică, procesul de învățare continuă însă și în recreație, acolo unde jocul dezvoltă abilităţile naturale ale elevilor.

În afară de educația formală, cea care are loc în cadrul orelor de curs clasice, e important a avea în vedere și rolul jocului în formarea cunoștințelor și deprinderilor. Joaca din curtea școlii dezvoltă personalitatea, capacităţile şi competenţele de bază ale copilului, motiv pentru care acest spațiu al școlii merită o atenție specială. Şcoală cu tradiţie, înființată în anul 1924, Școala Gimnazială "Vasile Goldiș" din Alba Iulia este una dintre cele mai mari școli generale din județ, având înscriși în anul școlar 2020-2021 peste 900 de elevi. Amplasată în centrul oraşului Alba Iulia, școala a urmărit constant ca pe lângă calitatea procesului de învățare, calitatea spațiilor de învățământ să fie adaptată necesităților.

Cu toate acestea, oricât de bune ar fi intențiile școlii, resursele limitate au făcut ca lista priorităților să încline balanța în favoarea actului de învățare propriu-zis și mai puțin în favoarea celorlalte aspecte relevante privind dezvoltarea integrală armonioasă. Beneficiind de o curte generoasă insuficient exploatată din punct de vedere al oportunităților ce ar putea aduce un plus de valoare în formarea elevilor, a decelat nevoia creării unei zone de activități în aer liber ce îi va implica pe copii prin joacă, în activităţi fizice.

Acestea fiind spuse, propunerea de proiect înaintată are în vedere o necesitate ce își dovedește tot mai mult importanța în evoluția celor mici și anume joaca, liberă ori ghidată, ca parte integrată a procesului de învățare, exersând perseverența şi coordonarea motrică, dezvoltând creativitatea, atenția, imaginația, logica, echilibrul, îndemânarea şi viteza de reacție. Iar cum atunci când vorbim despre joacă în cadrul sistemului de învățământ, vorbim despre pauză, ca moment clar delimitat de relaxare, eliberare de energie și socializare, în mod clar se conturează drept indispensabil un spațiu special destinat, un centru de activități în aer liber.

Așadar, proiectul ”Pauza de joacă” are în vedere amenajarea unui spațiu public, dispus în curtea Școlii Gimnaziale "Vasile Goldiș", conform planului propus (regăsit în Anexa numărul 1 atașată la documente), ce va valorifica în scopuri recreative și educative o suprafață de aproximativ 400 mp, regăsită la intrarea în curtea școlii pe partea dreaptă, unde în prezent este un teren neamenajat și o alee. Poate acum mai mult decât oricând, în special din cauza pandemiei Covid-19, petrecerea timpului în aer liber, în zone sigure și la îndemână își dovedesc utilitatea inclusiv în cadrul unităților de învățământ.

Tocmai de aceea, un astfel de centru de activități în aer liber va pune la dispoziție elevilor și cadrelor didactice o zonă dedicată, cu multiple funcționalități, cu elemente educative ce vor ajuta la însușirea prin joc a unor cunoștințe ori abilități (cifre și litere, forme geometrice, culori, indicarea orei, animale marine, etc), creativitate, motricitate fină și grosieră, relaxare, socializare, iar o parte dintre elemente de joacă integrate în pardoseală simulează realitatea și au rol în învățare prin joacă (șoseaua, semnele de circulație, etc). O legendă a activităților integrate propuse în Centrul de activități în aer liber se regăsește în Anexa numărul 2 atașată la documente.

Suprafața de exploatare e prevăzută a fi acoperită cu pardoseală elastică antitraumă de exterior, special destinată spațiilor de joacă, ce le asigură copiilor cele mai bune condiții de confort, igienă, cu accent pe siguranța la locul de joacă, dar și pe durabilitate. Mobilierul urban vine să întregească tabloul de relaxare, dar în același timp vine în întâmpinarea solicitării de a susține cursuri în aer liber, prin existența amfiteatrului ori a băncilor ce pot fi repoziționate respectând regulile actuale de distanțare socială. Suprafețele comune precum și întreaga zonă de activități vor fi ușor de igienizat. În zona destinată spațiului verde se are în vedere plantarea gazonului, iar dincolo de pomii deja prezenți, la fața locului vor fi plantați alți doi pomi mari.

În plus, de subliniat este faptul că planul de amenajare urmărește o reconfigurare a spațiului public, fără a impieta accesul în cadrul școlii ori a Grădiniței situate în proximitate, ba mai mult, va degaja fluxul, instituind alei dedicate. În vederea implementării proiectului propus, principalele activități vor urmări pregătirea terenului prin nivelare, acoperirea cu un strat de balast și turnarea pardoselii elastice antitraumă de exterior, dar și amenajarea spațiului verde, amplasarea mobilierului urban și a elementelor decorative. Un buget estimativ ce include elementele enumerate în vederea amenajării centrului de activități în aer liber se regăsește în Anexa numărul 3 atașată la documente.

Astfel, prin implementarea proiectului propus, elevii școlii, în special cei din ciclul primar (20 de clase – 528 elevi - în anul școlar 2020-2021), alături de cadrele didactice, vor putea beneficia de un centrul de activități în aer liber, ce va aduce culoare, educație și distracție în pauzele de recreație.

În concluzie, Proiectul ”Pauza de joacă” vine cu un important beneficiu comunității, având impact asupra unui număr considerabil de copii, ce vor avea astfel șansa la o educație integrată, cu accent atât pe învățarea pedagogică, cât și pe învățarea prin joacă. Elevii vor veni la o școală actuală, adaptată nevoilor și în concordanță cu spiritul lor de copii. Cu bucurie se vor întoarce apoi în comunitate, formați în spiritul cunoașterii sub toate formele ei.



Nume depunător: Laura Pandor-Iviniș
Domeniu: Amenajare spații publice
Locul propus: Școala Gimnazială Vasile Goldiș , strada Călărași numărul 2, Alba Iulia, conform conform planului propus regăsit în Anexa numărul 1 atașată la documente
Durata implementării: 2-3 luni
Beneficiari: Elevii și cadrele didactice ale Școlii Vasile Goldiș, în special cei din ciclul primar. De subliniat e faptul că în anul școlar 2020-2021 peste 900 de elevi sunt înscriși la cursurile școlii, dintre care 528 sunt elevi ai ciclului primar.
Buget LEI: 90000
Număr de voturi: 679

Noutăți

envelopephonemap-markermagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram