identitate-program-poca-2
Această pagină web este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. „Municipiul Alba Iulia – Administrație inteligentă” este un proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, codul MySMIS 128599, codul SIPOCA 637. Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor paginii web.
logo-alba-iulia
Votare proiecte

RE-CREAȚIA

Conținutul propunerii

Situația existentă:

Școala Gimnazială ,,AVRAM IANCU” din Alba Iulia este cea mai veche școală din municipiu, datând din anul 1894. Este o școală în care se îmbină într-un mod armonios tradiția și modernitatea. Școala beneficiază de amplasare în zona centrală, într-un vechi și liniștit cartier de case, precum și de o arhitectură deosebită. Şcoala dispune de săli de clasă, cabinete renovate, dotate cu mobilier modern şi cu mijloace de învăţământ din cele mai performante. Prin rezultatele și performanțele obținute de-a lungul timpului de elevii și cadrele didactice, atât la evaluările naționale, cât şi la concursuri şi olimpiade, Școala Gimnazială ,,AVRAM IANCU” Alba Iulia a obținut, în anul 2010, prin ordin al Ministrului Educației, titlul de ,,ŞCOALĂ DE EXCELENŢĂ” .

Este o școală dorită de populația municipiului Alba Iulia, cu un colectiv didactic performant și părinți implicați în susținerea procesului de învățământ.

În anul școlar 2022-2023 sunt înscriși peste 823 de elevi și inițiativa noastră are rolul de a găsi solutii pentru amenajarea și dotarea curții școlii în vederea transformării ei într-un spațiu adecvat desfășurării de activități educative în aer liber. În pauze , curtea școlii nu oferă condiții de relaxare, joacă sau odihnă , motiv pentru care se impune reorganizarea, amenajarea și dotarea ei, astfel încât atât pauzele, cât și orele de sport , precum și alte activități specifice școlii să devină sigure și atractive pentru elevi, cadre didactice și părinți.

Probleme: Specificăm faptul că în prezent școala nu are o sală de sport , iar orele de educație fizică se desfășoară dominant în curtea școlii și sunt , de regulă, 3 clase care au ora planificată în același interval orar și este imposibil să se organizeze activitățile așa cum prevede programa școlară la Disciplina Educație ficiză, ca să nu mai vorbim despre modul în care sunt susținute probele sportive. Totodată, școala nu beneficiază de un spațiu pentru desfășurarea de activități extrașcolare, cum ar fi festivități de premiere, serbări, festivaluri , concursuri etc. și în interiorul clădirilor nu există săli disponibile în acest sens.

Curtea școlii este o platforma asfaltată , în surpafață de 2200 mp pe care sunt amplasate 2 porți care se folosesc atat pentru fotbal, cât și pentru handbal, iar pentru volei se improvizează ”fileu ” din sfori/ benzi legate de diferiți suporti. Mai există și 3 băncuțe, precum și marcaje cu vopsea albă pentru predefinirea terenurilor de sport. Bordurile de beton pentru gardul metalic , precum și lipsa vegetației și a echipamentelor de joacă, precum și a celor necesare practicării sportului fac din curtea școlii un loc neatractiv, caracterizat prin riscuri de accidentare în timpul pauzelor și a desfășurării orelor de sport / susținerii probelor pentru educația fizică.

Soluția propusă: Conform programei școlare, Disciplina Educație fizică este considerată ” cea prin care se influențează în școală dezvoltarea fizică, se realizează învățarea deprinderilor motrice, dezvoltarea capacității de efort și favorizarea integrării în mediul natural și social. Activitățile sportive și exercițiile fizice trebuie promovate că factori importanți în standardele educaționale, astfel încât să contribuie la creșterea nivelului de atractivitate al elevilor și la îmbunătățirea rezultatelor școlare”. Totodată, este cunoscut faptul că nivelul de energie al unui copil trebuie consumat în mod cât mai activ/ animat și direcționat spre scopuri de învățare explorativă, de socialiazare/ interacțiune etc., ori curtea școlii nu oferă cadru propice pentru a transforma pauzele în timpi de relaxare, respirat aer curat, mișcare într-un spațiu sigur și atractiv, joacă și bună dispoziție, elemente definitorii pentru a reintra la ore cu un potențial de concentrare ridicat.

Pornind de la situația existentă, propunem dezvoltarea unor extensii ale programului de învățământ care se desfășoară în interior prin reorganizarea, amenajarea și dotarea curții școlii astfel încât aceasta să asigure condiții de învățare în aer liber prin mișcare, descoperire, joacă, relaxare, exprimare artistică și practicare a sportului .

Inițiativa noastră acționează asupra cauzelor, nu a efectele, respectiv dăm cuții școlii o dimensiune educațională prin realizarea unui complex de utilități .

Intervenții : Prin prezentul proiect se doreste reamenajarea unei zone din curtea scolii in vederea realizarii a unui teren multisport care va include teren de fotbal, teren de basket, teren de tenis si teren de handbal. Perimetral acestui teren multifunctional se va amenaja o pista de alergare cu trei culoare.

In practica se va freza intraga suprafata destinata acestei interventii, apoi se va amorsa cu solutii cauciucate la cald care sa asigure aderenta stratutului de tartan care va fi turnat monobloc pe intrega suprafata intr-o grosime medie de 4 cm. Apoi se vor marca zonele in diverese culori destinate sporturilor(fotbal, tenis, basket, handbal, volei) si a pistei de alegare si atletism, amenajata in jurul terenului. Se va realiza si un sistem de iluminat prin montarea a 4 stalpi cu corpuri LED economice si eficiente energetic iar apele pluviale vor fi preluate si directionate catre sistemul de canalizare prin montarea la exteriorul pistei de alergare a unui sistem de rigole din PVC prevazute cu gratar metalic.

Costul total al proiectului este de 499770 lei, rezultând un cost mediu de 575 lei / beneficiar direct, respectiv doar elevi și cadre didactice, cifre care justifică investiția atât de necesară, utilă și importantă pentru școala în care învață copiii noștri !

Costurile proiectului propus sunt evidentiate in tabelul de mai jos:

Nr crt Categorie lucrare Cantitate UM pret unitar- lei (TVA inclus) valoare totala lei (TVA inclus)

1 Suprafata Tartan Rosu Pista Alergare

(include frezare suprafete actuale, desprafuire, amorsare, turnare tartan in grosime de 4 cm, marcaje multisport cu vopsea cauciucata alba pentru delimitarea culoarelor de alergare) 483 mp 220 106260

2 Suprafata Tartan Rosu Teren Multisport ( include frezare suprafete actuale, desprafuire, amorsare, turnare tartan in grosime de 4 cm, marcaje multisport cu vopsea cauciucata in culori diverse pentru delimitarea optica a zonelor) 1258 mp 220 276760

3 Porți fotbal si cos baschet 2 set 6000 12000

4 Sistem stalpi si fileuri teren volei/tenis 3 set 3000 9000

5 Accesorii terenuri de sport (conuri, gardulete, scari, etc) 1 set 12000 12000

6 Copaci ornamentali 3 buc 1000 3000

7 Fundatii pentru montaj Fileuri si Porti / Cosuri de Baschet ( se vor realiza gauri de fundare pentru sustinerea stalpilor si a portilor prin turnarea de Beton C25/30 , in carcasa armata cu fier beton aproximativ 560 kg si prevazute cu elemente de inchidere) 10 buc 1000 10000

8 Sistem Iluminat Nocturna (include sapatura mecanizata si manuala, turnare fundatii stalpi, montare Stalpi H: 6.00 m ,montare Corpuri de Iluminat Noctura ( LED ) Consum redus de energie , Inclusiv Prize de Pamant si cabluri de alimentare ) 4 buc 10000 40000

9 Sistem de preluare a apei pluviale ( include sapatura mecanizata si manuala, montarea pe pat de nisip a rigolelor de scurgere cu gratar metalic, tuburi PVC si camine de canalizare) 123 ml 250 30750

TOTAL 499770

 

Argumente pentru soluția propusă:

Un teren multidisciplinar pavat cu tartan este o suprafață uşor de întreţinut, ideală pentru orice tip de activitate sportivă , joacă , joc, relaxare, învățare prin descoperire etc. Datorită componenţei de stirol-acrilic, terenurile din tartan prezintă o rezistenţă extremă la abraziune, intemperii, radiaţii UV şi schimbări climaterice. Tartanul este uşor de aplicat și datorită elasticităţii sale, suprafaţa rezultată este sigură , reduce riscul accidentărilor prin absorbţia şocurilor şi antiderapare .

Beneficiari : peste 2400 , din care :

- 823 de elevi

- 46 cadre didactice ( din care 3 cadre didactice Educatie Fizica)

- 1600 părinți (cifră rezultată din evidențele statistice referitoare la participarea membrilor familiilor la activitățile extrașcolare , organizate în școală )

- Copiii din cartierul arondat Scolii gimnaziale Avram Iancu, care ar putea sa beneficieze de conditii sigure de joaca in timpul liber, dupa orele de curs din cadrul scolii, avand in vedere ca in cartier nu exista nici un spatiu, parc sau teren de joaca destinat copiilor

- Viitorii elevi ai scolii

S a observat o crestere exponentiala a numarului de elevi ai Scolii Gimnaziale Avram iancu in ultimii ani:

an scolar 2013-2014: 561 elevi iar in anul scolar 2022-2023 a ajuns la 823 elevi.De asemenea viitorii beneficiari ai proiectului vor fi copiii din cartierul arondat scolii si viitorii elevi ai scolii.

Precizăm faptul că zilnic, cel puțin 70 % dintre elevi ies în curtea școlii în pauze, deci estimativ sunt în medie cel puțin 40 de minute utilizate de 570 de elevi, ceea ce înseamnă că timpul total / zi în care curtea școlii va fi utilizată în pauze ajunge la … 382 de ore !

Beneficiile / impactul pe care-l poate produce proiectul se poate analiza în relație directă cu desfșurarea orelor de educație fizică de către cele 30 de clase în care sunt organizați elevii. Conform programei școlare, elevii au pprevazute 2 ore de Educatie Fizica / saptamana.

Printr-un viitor parteneriat, Scoala Gimnaziala „Avram Iancu” alaturi de parinti si diversi sponsori, doreste si amenajarea unui amifiteatru, a unor spații de învățare proiectate pentru grupe de 4 elevi, semnele de circulație , grădina verticală organizată pe gardul metalic , precum și alte dotări gândite pentru învățarea în aer liber și dominant prin descoperire/ exersare practică .

Nu în ultimul rând, beneficiari sunt și părinții și alți membrii ai familiilor elevilor care participă la evenimentele care se organizează tradițional în curtea școlii, cum sunt deschiderile și închiderii festive de an școlar și alte evenimente din viața școlii.

Este evident ca acest proiect vine in intampinarea nevoilor comunitatii locale prin faptul ca deserveste atat elevilor Scolii Gimnaziale Avram Iancu din Alba Iulia cat si copiilor din cartierele invecinate Maier 1 si Maier 2 in nevoia lor de educatie si sport.Sportul poate oferi dezvoltare sociala si academica iar miscarea ajuta atat la sanatatea fizica cat si la cea mentala. Prin implementarea lui, acest proiect va deveni un exemplu de urmat si pentru alte comunitati aflate in situatii similare.

Deviz-estimativ-pdf Plan-teren-scoala Plan-Teren-scoala-2



Nume depunător: ORZEA ANCA DANIELA
Domeniu: Sport; educație și cultură
Locul propus: Curtea Scolii Gimnaziale ,,Avram Iancu,, Str. Moldovei, Nr 2, Alba Iulia, jud. Alba
Beneficiari: Peste 2400 beneficiari, din care : - 823 de elevi , 46 cadre didactice ( din care 3 cadre didactice Educatie Fizica), 1600 părinți (cifră rezultată din evidențele statistice referitoare la participarea membrilor familiilor la activitățile extrașcolare , organizate în școală ), Copiii din cartierul arondat Scolii gimnaziale Avram Iancu, care ar putea sa beneficieze de conditii sigure de joaca in timpul liber, dupa orele de curs din cadrul scolii , Viitorii elevi ai scolii
Buget LEI: 499770
Număr de voturi: 3859

Noutăți

Copyright Municipiul Alba Iulia © 2024
envelopephonemap-markermagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram